ZAKON O VLADI BOSANSKO-PODRINJSKOG KANTONA GORAŽDE

("Sl. novine Bosansko-podrinjskog kantona Goražde", br. 8/2015)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim se Zakonom uređuje organizacija i nadležnosti Vlade Bosansko-podrinjskog kantona Goražde (u daljem tekstu: Vlada Kantona).

Član 2

Vlada Kantona je izvršni organ koji obavlja izvršnu vlast Bosansko-podrinjskog kantona Goražde (u daljem tekstu: Kanton), koja vrši svoja prava i dužnosti u skladu sa Ustavom Bosne i Hercegovine, Ustavom Federacije Bosne i Hercegovine, Ustavom Bosansko-podrinjskog kantona Goražde, zakonima i drugim propisima.

Član 3

Sjedište Vlade Kantona je u Goraždu.

Član 4

Vlada Kantona donosi poslovnik o radu kojim se uređuje postupak i način zakazivanja sjednica Vlade, način zakazivanja i održavanja telefonskih sjednica, postupak i forma pripremanja i prethodnog razmatranja materijala, utvrđivanje prijedloga i zaključaka, način ravnopravne upotrebe jezika i pisma konstitutivnih naroda u pripremi i izradi pisanih materijala, način izvršavanja zaključaka, stupanje na snagu propisa i drugih akata koje donosi Vlada, prenošenje ovlaštenja i zaduženja i drugih pitanja od značaja za rad i odlučivanje Vlade Kantona.

II NADLEŽNOSTI VLADE KANTONA

Član 5

Vlada Kantona nadležna je za:

a) Provođenje kantonalne politike, predlaganje i izvršavanje kantonalnih i drugih propisa;

b) Izvršavanje odluka kantonalnih i federalnih sudova i vršenje drugih nadležnosti povjerenih Kantonu od Federalne vlasti;

c) Pripremu prijedloga budžeta Kantona, koji usvaja Skupština;

d) Osiguranje saradnje Vlade Kantona i Ombudsmena;

e) Nadzor nad kantonalnom policijom;

f) Osiguranje da nacionalna struktura kantonalne policije održava nacionalnu strukturu stanovništva te opštine;

g) Vršenje drugih nadležnosti utvrđenih Ustavom Kantona i drugim propisima.

Član 6

Vlada Kantona zastupa Kanton kao pravno lice, ukoliko Ustavom Bosansko-podrinjskog kantona Goražde i Zakonom nije drugačije određeno.

Vlada Bosansko-podrinjskog kantona Goražde može raspolagati imovinom u okviru ovlaštenja koja joj Skupština Bosansko-podrinjskog kantona Goražde prenese posebnim propisom.

Vlada Kantona vrši koordinaciju, usklađivanje i usmjeravanje rada kantonalnih organa uprave i upravnih organizacija, kao i nadzor nad njihovim radom u skladu sa Ustavom Bosansko-podrinjskog kantona Goražde i Zakonom.

III SASTAV I ORGANIZACIJA VLADE

Član 7

Vladu Kantona čine: premijer Kantona i 8 resornih ministara koji rukovode ministarstvima, i to:

- ministar za pravosuđe, upravu i radne odnose;

- ministar za privredu;

- ministar za finansije;

- ministar za unutrašnje poslove;

- ministar za socijalnu politiku, zdravstvo, raseljena lica i izbjeglice;

- ministar za urbanizam, prostorno uređenje i zaštitu okoline;

- ministar za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport i

- ministar za boračka pitanja.

Članovi Vlade Kantona se mogu imenovati na tu funkciju ako imaju univerzitetsku diplomu ili druge obrazovne ili akademske kvalifikacije najmanje VII stepen stručne spreme, odnosno visoko obrazovanje prvog, drugog ili trećeg ciklusa bolonjskog sistema studiranja, koje odgovara djelokrugu i prirodi poslova Kantonalnog ministarstva.

Član 8

U slučaju odsutnosti ili spriječenosti premijera Kantona, mijenja ga ministar kojeg ovlasti Vlada Kantona.

U slučaju da mjesto premijera ostane upražnjeno izvan situacija iz člana 10. ovog Zakona, premijer se imenuje u roku od 30 dana od dana kada je mjesto premijera ostalo upražnjeno, na način utvrđen Ustavom, do kada funkciju premijera obavlja član Vlade Kantona kojeg odredi predsjedavajući Skupštine Kantona, u konsultaciji sa zamjenicima predsjedavajućeg Skupštine Kantona.

U slučaju privremene spriječenosti člana Vlade, kada se razmatraju materijali iz nadležnosti ministarstva kojim rukovodi odsutni član Vlade, sjednicama Vlade prisustvuje državni službenik iz reda uposlenih tog organa koga odredi ministar, bez prava glasa.

U slučaju privremene spriječenosti člana Vlade duže od 30 dana, funkciju ministra ministarstva kojim rukovodi odsutni ministar vrši državni službenik iz reda uposlenih tog organa kojeg odredi premijer.

U slučaju da mjesto člana Vlade ostane upražnjeno, član Vlade se imenuje u roku od 30 dana od dana kada je mjesto člana Vlade ostalo upražnjeno, na način utvrđen ustavom, do kada funkciju ministra ministarstva kojim je rukovodio dotadašnji ministar obavlja državni službenik iz reda uposlenih tog organa, kojeg odredi premijer.

Ovlaštenje državnog službenika iz stavova 3. 4. i 5. ovog člana sadrži obim i vrstu poslova za koje se ovlašćuje.

U slučaju izvršavanja neophodnih poslova iz djelokruga ministarstva od strane državnog službenika, u neprekidnom trajanju dužem od 15 radnih dana, istom pripada naknada u iznosu od 10% od osnovne plaće tog državnog službenika za dane u kojima je postupao po ovlaštenju.

Član 9

Kandidat za mjesto premijera Kantona predlaže ministre.

Ministri zajedno sa premijerom čine Vladu Kantona.

Vladu Kantona potvrđuje Skupština Kantona većinom glasova.

Vlada Kantona preuzima dužnost nakon potvrđivanja od strane Skupštine Kantona i daje svečanu izjavu na sjednici Skupštine Kantona.

Vlada Kantona stupa na dužnost nakon davanja svečane izjave pred Skupštinom Kantona.

Član 10

U slučaju da Skupština Kantona izglasa nepovjerenje Vladi Kantona, premijer i članovi Vlade Kantona sa smatraju da su u ostavci do dana potvrđivanja Vlade Kantona u novom sazivu.

U periodu od dana izglasavanja nepovjerenja Vladi Kantona do dana potvrđivanja Vlade Kantona u novom sazivu, Vlada Kantona u ostavci obavlja neophodne aktivnosti u skladu sa ustavom i zakonom.

Potvrđivanje Vlade Kantona u novom sazivu mora se izvršiti najkasnije u roku od 60 dana od dana izglasavanja nepovjerenja prethodnoj Vladi Kantona.

Premijer i članovi Vlade Kantona mogu podnijeti ostavku.

Premijer podnosi ostavku predsjedavajućem Skupštine Kantona, a potvrđuje je Skupština Kantona na prvoj narednoj sjednici, bez rasprave.

Kad premijer podnese ostavku, smatra se da su ostavku podnijeli svi članovi Vlade.

Član Vlade Kantona podnosi ostavku premijeru.

Ako Skupština Kantona prihvati ostavku premijera, premijer i Vlada Kantona će obavljati neophodne poslove do imenovanja nove Vlade Kantona, u skladu sa stavom 2. ovog člana.

Ako premijer prihvati ostavku pojedinog člana Vlade Kantona, donijeće odluku koju potvrđuje Skupština Kantona na prvoj narednoj sjednici, bez rasprave.

Ministar može obrazložiti ostavku u Skupštini Kantona.

Premijer Kantona može razrješiti člana Vlade ukuliko ocijeni da se isti ponaša suprotno utvrđenim programima i ciljevima Vlade, čiju odluku potvrđuje Sklupština Kantona.

Premijer će novog člana Vlade imenovati i predstaviti na sjednici Skupštine Kantona i zatražiti glasanje o potvrđivanju imenovanja tog člana, u roku od 30 dana od dana kad je mjesto člana Vlade ostalo upražnjeno.

Član 11

Konstitutivni narodi i pripadnici ostalih biće proporcionalno zastupljeni u Vladi.

Takva zastupljenost će održavati popis stanovništva iz 1991, do potpune provedbe Aneksa 7. u skladu sa članom IX. 11.a. Ustava Federacije.

Član 12

Vlada Kantona ima sekretara Vlade Kantona.

Sekretar Vlade je diplomirani pravnik čiji je radno-pravni status regulisan propisima o državnoj službi i za svoj rad odgovara premijeru i Vladi Kantona.

Sekretar Vlade je odgovoran za pravilan i zakonit rad Vlade Kantona.

Nadležnosti Sekretara Vlade propisane su Zakonom o državnoj službi i poslovnikom o radu Vlade Kantona.

IV NAČIN RADA I ODLUČIVANjA VLADE KANTONA

Član 13

Vlada Kantona radi i odlučuje u sjednicama.

Vlada Kantona može zasjedati i odlučivati ako sjednici prisustvuje više od polovine članova Vlade Kantona.

Vlada Kantona odlučuje većinom glasova prisutnih članova Vlade Kantona.

Premijer Kantona rukovodi radom Vlade Kantona i odgovoran je za njen rad, osigurava jedinstvo u izvršavanju poslova iz djelorkuga Vlade Kantona, usmjerava djelovanje Vlade Kantona kao cjeline i članova Vlade Kantona pojedinačno.

Premijer Kantona predstavlja Vladu Kantona, saziva sjednice Vlade Kantona po sopstvenoj inicijativi ili na prijedlog pet članova Vlade Kantona ili na zahtjev Skupštine Kantona.

Predlaže dnevni red i predsjedava sjednicom.

Premijer Kantona potpisuje akte Vlade Kantona.

V RADNA TIJELA VLADE KANTONA

Član 14

Za razmatranje pitanja iz nadležnosti Vlade Kantona, davanje prijedloga i mišljenja o tim pitanjima, vršenje određenih poslova i zadataka u vezi sa provođenjem zaključaka Kantona, kao i za vršenje drugih poslova, Vlada Kantona može obrazovati stalna i povremena radna tijela, savjete, urede, komisije i dr.

Sastav i nadležnost radnih tijela iz stava 1. ovog člana, urediće se poslovnikom o radu Vlade Kantona.

Član 15

Za donošenje rješenja u upravnom postupku i odlučivanje o drugim pojedinim pitanjima iz ove nadležnosti, Vlada Kantona može obrazovati jednu ili više komisija čije članove imenuje iz reda ministara ili drugih stručnih lica.

VI PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA VLADE KANTONA

Član 16

Radnopravni status članova Vlade Kantona regulisaće se posebnim propisom.

Član 17

Kantonalnim ministarstvom rukovodi ministar.

Ministar predstavlja i zastupa ministarstvo, organizuje i osigurava zakonito i efikasno obavljanje svih poslova iz nadležnosti ministarstva, donosi podzakonske propise i druge opšte i pojedinačne akte za koje je zakonom ovlašten i preduzima druge mjere za obavljanje poslova iz nadležnosti ministarstva te odlučuje u skladu sa Zakonom o pravima, obavezama i odgovornostima državnih službenika i namještenika iz radnog odnosa i obavlja druge poslove za koje je zakonom i drugim propisima ovlašten.

Član 18

Ministar ima pravo i dužnost da predlaže pretresanje pojedinih pitanja na sjednici Vlade Kantona, učestvuje u pretresanju i odlučivanju o pitanjima po kojima se raspravlja na sjednicama Vlade Kantona, priprema zakone i druge propise iz nadležnosti Vlade Kantona i druga akta koja Vlada Kantona donosi, učestvuje u radu radnih tijela Vlade Kantona i vrši druge poslove iz nadležnosti Vlade Kantona, u skladu sa poslovnikom i zaključcima Vlade Kantona.

Ministar je obavezan, na osnovu i u okviru ustava, zakona i drugih propisa, savjesno i odgovorno vršiti povjerenu mu funkciju i lično je odgovoran za njeno vršenje, kao i za rad ministarstva kojim rukovodi.

Ministar je obavezan obavještavati organ izvršne vlasti o stanju u oblasti za koju je ministarstvo osnovano i o izvršavanju zakona i drugih propisa i uputa, te smjernica koje utvrdi taj organ, kao i o preduzetim mjerama i o radu ministarsva kojim rukovodi, s tim da o tim pitanjima može obavještavati i organ zakonodavne vlasti ako on to zatraži.

Član 19

Članovi Vlade mogu pokrenuti inicijativu za donošenje zakona i drugih propisa, predložiti razmatranje i pretresanje pojedinih pitanja iz nadležnosti Vlade, kao i predložiti utvrđivanje stavova Vlade o pojedinim pitanjima, a naročito o pitanjima od značaja za sprovođenje utvrđene politike i izvršavanja zakona i drugih propisa i opštih akata.

Član 20

Ministar je odgovoran ako se u izvršavanju svojih ovlaštenja i obaveza ne pridržava ustava, zakona i drugih propisa i opštih akata, ili ako u okviru svojih nadležnosti ne osigurava provođenje zakona i drugih propisa i opštih akata, ili ako iz drugih razloga postane nedostojan vršenja funkcije ministra.

Ako se utvrdi da postoji odgovornost iz stava 1. ovog člana, ministar se smjenjuje sa funkcije, a smjenjivanje ne isključuje krivično gonjenje.

Član 21

Članovi Vlade Kantona, određeni da učestvuju u radu drugog organa i tijela, dužni su postupati u skladu sa ovlaštenjima, smjernicama i stavovima Vlade Kantona.

Članovi Vlade Kantona su dužni svoju aktivnost ostvarivati tako da, pored poslova za koje su lično zaduženi, prate pitanja iz djelokruga Vlade Kantona za koja nisu lično zaduženi i da svojim prijedlozima i mišljenjima doprinose odgovornom, zakonitom i efikasnom radu Vlade Kantona.

Član 22

Članovi Vlade Kantona ne mogu biti građanski odgovorni za bilo koji postupak izvršen u okviru njihovih dužnosti u izvršnim organima Kantona.

VII AKTI VLADE KANTONA

Član 23

U ostvarivanju svojih ovlaštenja utvrđenih Ustavom i Zakonom Vlada Kantona donosi: uredbe, odluke, rješenja, zaključke i druge propise iz svoje nadležnosti.

U izuzetnim slučajevima, kako je to propisano Ustavom Bosansko-podrinjskog kantona Goražde, Vlada može donositi propise iz nadležnosti Skupštine Kantona.

Član 24

Uredbom se uređuju najvažnija pitanja iz nadležnosti Vlade Kantona, bliže uređuju odnosi za sprovođenje zakona, obrazuju stručne i druge službe Vlade Kantona i utvrđuju načela za unutrašnje ustrojstvo organa Kantona.

Odlukom se uređuju pojedina pitanja ili propisuju mjere Vlade Kantona, daje saglasnost ili potvrđuju akti drugih organa i ustanova i odlučuje o drugim pitanjima koja se ne regulišu uredbom.

Rješenjem se odlučuje o imenovanjima i razrješenjima, kao i o drugim pojedinim pitanjima iz nadležnosti Vlade Kantona.

Zaključkom se utvrđuju stavovi po pitanjima koja su od značaja za sprovođenje utvrđene politike, uređuju unutrašnji odnosi u Vladi Kantona i određuju zadaci organima i službama, kao i radnim tijelima Vlade i Kantona.

Zaključkom se odlučuje i u drugim slučajevima u kojima se ne donose druga akta.

Član 25

Uredbe i druga akta Vlade Kantona objavljuju se u skladu sa poslovnikom Vlade Kantona.

VIII JAVNOST RADA VLADE KANTONA

Član 26

Rad Vlade Kantona je javan. Vlada obavještava javnost o  svom radu i o donesenim odlukama,  zaključcima i zauzetim stavovima, kao i o značajnim pitanjima koja razmatra ili koja će razmatrati, davanjem saopštenja za javnost i informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih publikacija, održavanjem konferencija za novinare, davanjem intervjua i vođenjem razgovora članova Vlade sa predstavnicima medija i stvaranjem drugih uslova za upoznavanje javnosti sa odlukama i radom Vlade.

Način obezbjeđenja javnosti sjednica i rada Vlade bliže se uređuju poslovnikom o radu Vlade.

Vlada može odlučiti da sjednica Vlade bude zatvorena za javnost.

Član 27

Vlada određuje koji se podaci i materijali pripremljeni za razmatranje na sjednici Vlade i njenih radnih tijela ili iznesenim na tim sjednicama moraju čuvati kao tajna, odnosno koji se podaci i materijali mogu objavljivati ili na drugi način stavljati na raspolaganje javnosti tek po isteku određenog vremena.

Član 28

Ukoliko za to postoje opravdani razlozi, Vlada Kantona može odlučiti da se sjednica u cjelini ili njen dio održi bez prisustva javnosti.

Vlada je dužna da javnosti omogući uvid u svoj rad i pristup informacijama od javnog značaja, u skladu sa propisima o slobodi pristupa informacijama.

IX STRUČNE I DRUGE SLUŽBE VLADE KANTONA

Član 29

Za vršenje stručnih, tehničkih i drugih poslova za potrebe Skupštine Kantona i njenih radnih tijela, za Vladu Kantona i njena radna tijela i za potrebe ministarstava i dr. organa uprave Vlada Kantona može obrazovati zajedničku stručnu službu i, po potrebi, druge službe.

Aktom o obrazovanju zajedničke stručne službe, utvrdiće se njen djelokrug, položaj i odgovornost svih zaposlenih i broj lica koja njima rukovode.

Član 30

Vlada Kantona vrši nadzor nad radom zajedničke stručne službe koju obrazuje.

Direktor službe rukovodi zajedničkom službom i odgovoran je za njen rad te vrši druge poslove utvrđene poslovnikom o radu Vlade i poslove koje mu odredi premijer.

Radnopravni status direktora službe regulisan je propisima o državnoj službi.

Direktora službe postavlja i razrješava Vlada Kantona.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 31

Vlada Kantona je dužna donijeti poslovnik o svom radu u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona.

Propis iz člana 16. donijeće se u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona.

Član 32

Dok Vlada ne donese poslovnik u roku iz člana 31. ovog Zakona, primjenjivaće se ranije donijet poslovnik o radu Vlade Kantona.

Član 33

Gramatička terminologija u ovom Zakonu podrazumijeva uključivanje oba spola.

Član 34

Stupanjem na snagu ovog Zakona prestaje da važi Zakon o Vladi Bosansko-podrinjskog kantona Goražde ("Službene novine Bosansko-podrinjskog kantona Goražde", broj: 5/03).

Član 35

Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Bosansko-podrinjskog kantona Goražde".