Vlada Republike Srpske prihvatila je, na 4. sjednici u Trebinju, Informaciju o prioritetnom kapitalnom projektu “Izgradnja i opremanje dječijeg vrtića u opštini Bileća”.
Ovaj projekat ukupno je vrijedan 4.248.734 KM, a za realizaciju projekta neophodno je u 2025. godini obezbijediti finansijska sredstva u iznosu od 2,1 milion KM, a preostali iznos u 2026. godini. S tim u vezi, Ministarstvo finansija će u Budžetu Republike Srpske u okviru “Ostale budžetske potrošnje” na poziciji “Javne investicije” planirati sredstva iz kojih će se finansirati prioritetni projekat javnih investicija u opštini Bileća.
Zadužuje se Opština Bileća da u cilju realizacije navedenih aktivnosti provede sve neophodne postupke javnih nabavki u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama BiH.
Projekat “Izgradnja i opremanje dječijeg vrtića u opštini Bileća” usmjeren je na rješavanje višegodišnjeg problema nedostataka kapaciteta za predškolsko vaspitanje i obrazovanje u opštini Bileća. Trenutni kapaciteti ne zadovoljavaju potrebe stanovništva, što dovodi do toga da veliki broj djece ostane van mogućnosti pohađanja predškolskog obrazovanja, sa negativnim posljedicama po njihov razvoj, kao i na mogućnost zaposlenja i angažovanja roditelja, naročito majki.
Realizacijom projekta biće obezbijeđen savremen, bezbjedan i funkcionalan prostor za boravak 200 djece predškolskog uzrasta, uključujući najmlađe jasličke grupe. Izgradnja novog vrtića doprinijeće povećanju obuhvata djece vaspitno-obrazovnim procesom, otvaranju novih radnih mjesta, jačanju društvene kohezije i dugoročnom demografskom oporavku opštine. Cilj projekta je obezbjeđivanje kvalitetnog prostora i uslova za rani razvoj i obrazovanje djece uzrasta od jedne do šest godina, u skladu sa savremenim standardima.
Vlada Republike Srpske donijela je Odluku o prenosu prava svojine na nepokretnostima na Opštinu Ljubinje, kojom je objekat i zemljište bivšeg hotela Ljubinje, bez naknade, u cilju razvoja lokalnog turizma prenijela na ovu opštinu.
Na osnovu ove odluke Ministarstvo rada i boračko-invalidske zaštite sa opštinom Ljubinje zaključiće ugovor o prenosu prava svojine na nepokretnostima, kojim će se urediti međusobna prava i obaveze. Za realizaciju ove odluke zadužuje se Ministarstvo rada i boračko-invalidske zaštite, Pravobranilaštvo Republike Srpske i Opština Ljubinje.
S obzirom da je Opština Ljubinje kategorisana kao izrazito nerazvijena opština, da se navedene nepokretnosti već duži vremenski period ne koriste u namjene za koje su kupljene (smještaj penzionera), te uvažavajući načelo opšteg interesa, odlučeno je da se predmetna nepokretnost prenese u vlasništvo Opštini Ljubinje, koja će iste koristiti u svrhu razvoja lokalnog turizma.
Vlada je usvojila Odluku o davanju saglasnosti na Plan utroška sredstava Ministarstvu zdravlja i socijalne zaštite za period 1.1 - 30.9.2025. godine, u iznosu od 71.107,20 KM.
Sredstva će biti doznačena JZU Dom zdravlja Bileća za nabavku laboratorijske opreme.
JZU Dom zdravlja “Sveti Luka” Bileća dugi niz godina pruža kvalitetne zdravstvene usluge stanovništvu opštine Bileća i okoline. Laboratorijske usluge u navedenoj zdravstvenoj ustanovi imaju ključnu ulogu u dijagnostici, praćenju i liječenju bolesti, kao i u preventivnim programima. Međutim, aparati koji su trenutno u upotrebi u laboratoriji su dotrajali i tehnološki zastarjeli, što negativno utiče na preciznost, brzinu i obim analize u Domu zdravlja. Nakon što su izvršene konsultacije sa nadležnim stručnjacima, te pribavljene ponude dobavljača, Dom zdravlja dostavio je ponude za nabavku potrebnih aparata za opremanje laboratorije i na osnovu istih je utvrđeno da su neophodna finansijska sredstva za nabavku aparata u iznosu od 71.107,20 KM sa PDV-om. Dom zdravlja ima potrebu za nabavku sljedećih aparata za opremanje laboratorije: biohemijski analizator, hematološki analizator, Afias-3, Thrombostat, laboratorijska centrifuga i vodeno kupatilo.
lada Srpske je usvojila Konsolidovani izvještaj o izvršenju Budžeta Republike Srpske za period 1.1. - 30.06.2025. godine.
Prihodi i primici planirani budžetom na opštem fondu ostvareni su u iznosu od 3,071.9 miliona KM (tri milijarde 71 milion), što je za 1% više u odnosu na Budžet za šest mjeseci i u odnosu na finansijski plan za prva dva kvartala 2025. godine.
Rashodi i izdaci planirani budžetom na opštem fondu u prvoj polovini 2025. godine iskazani su u iznosu od 2,944.1 milion KM, što je za 3% manje u odnosu na Budžet za šest mjeseci 2025. godine i u odnosu na operativni budžet za posmatrani period.
Budžetski rashodi i izdaci za nefinansijsku imovinu iskazani su u iznosu od 2,337.9 miliona KM, što je za 10% manje u odnosu na Budžet za šest mjeseci 2025. godine, a za 3% manje u odnosu na operativni budžet za posmatrani period.
Rashodi i izdaci koji se odnose na projekte koji se finansiraju iz Programa javnih ulaganja Republike Srpske za finansiranje iz Budžeta u 2025. godini, u prvoj polovini 2025. godine evidentirani su u iznosu od 26.4 miliona KM.
Ino-dug je u prvoj polovini 2025. godine redovno servisiran i za te potrebe izdvojeno je 245.5 miliona KM.
Nastavljena je kontinuirana amortizacija unutrašnjeg duga i iz redovnih budžetskih sredstava izdvojeno je 417.5 miliona KM.
Sprovedena su tri postupka multilateralne kompenzacije i cesije putem kojih su kompenzovani javni prihodi Republike Srpske u iznosu od 36.8 miliona KM.
Vlada je prihvatila Informaciju o provođenju postupka dodjele podsticaja za poboljšanje konkurentnosti malih i srednjih preduzeća u 2025. godini, te donijela Odluku o davanju saglasnosti na rang-listu podnosilaca zahtjeva koji ostvaruju pravo na podsticaj za poboljšanje konkurentnosti malih i srednjih preduzeća u 2025. godini.
Nakon sprovedenog postupka, utvrđeno je da je, od 361 pristiglog zahtjeva, 254 podnosioca zahtjeva ispunilo uslove za ostvarivanje prava na podsticaj.
Uredbom o postupku dodjele podsticaja za poboljšanje konkurentnosti malih i srednjih preduzeća je propisano da procenat sufinansiranja prihvaćenih ulaganja projekata, na osnovu kojeg se utvrđuje iznos podsticaja, može iznositi:
- do 80% za projekte koji se realizuju na području izrazito nerazvijene i nerazvijene jedinice lokalne samouprave,
- do 70% za projekte koji se realizuju na području razvijene i srednje razvijene jedinice lokalne samouprave i
- 100 % za projekte očuvanja tradicionalnih zanata.
S tim u vezi, pravo na podsticaj za poboljšanje konkurentnosti MSP u 2025. godini ostvaruju 254 subjekta u ukupnom iznosu od 3.045.748,22 KM ili prema namjenama:
268.976,62 KM za digitalnu transformaciju poslovnih procesa za 21 subjekat, 2.729.040,17 KM za nabavku opreme za MSP za 223 subjekta i 47.731,43 KM za očuvanje tradicionalnih zanata za 10 subjekata.
Takođe, Vlada Srpske prihvatila je i Informaciju o provođenju postupka dodjele podsticaja za promociju malih i srednjih preduzeća u 2025. godini, te donijela Odluku o davanju saglasnosti na rang-listu podnosilaca zahtjeva koji ostvaruju pravo na podsticaj za promociju malih i srednjih preduzeća u 2025. godini.
Nakon sprovedenog postupka, utvrđeno je da je, od 20 pristiglih zahtjeva, 14 podnosioca zahtjeva ispunilo uslove za ostvarivanje prava na podsticaj. Iznos podsticaja za podnosioce zahtjeva koji ispunjavaju uslove za ostvarivanje prava na podsticaj utvrđuje se kao proizvod ukupne vrijednosti prihvaćenih ulaganja i procenta sufinansiranja projekta zavisno od stepena razvijenosti jedinice lokalne samouprave, shodno ukupno raspoloživim sredstvima.
Uredbom o postupku dodjele podsticaja za promociju malih i srednjih preduzeća je propisano da procenat sufinansiranja prihvaćenih ulaganja projekata može iznositi: do 80% za projekte koji se realizuju na području izrazito nerazvijene i nerazvijene jedinice lokalne samouprave i do 70% za projekte koji se realizuju na području razvijene i srednje razvijene jedinice lokalne samouprave.
S tim u vezi, pravo na podsticaj za promociju malih i srednjih preduzeća u 2025. godini ostvarilo je 14 subjekata u maksimalnom procentu 70% i 80%, a u ukupnom iznosu od 173.979,94 KM ili prema namjeni: 17.698,66 KM za organizovanje zajedničkog nastupa malih i srednjih preduzeća na sajmovima u inostranstvu za jednog subjekta, 92.660,86 KM za organizovanje sajma za šest subjekata i 63.620,42 KM za organizovanje konferencije za sedam subjekata.
Vlada Republike Srpske usvojila je Odluku o izradi Strategije zaštite na radu Republike Srpske.
Razlog za donošenje Strategije proizlazi iz činjenice da je prethodna Strategija zaštite na radu, koja je obuhvatala period od 2021. do 2024. godine, istekla. Stoga je prepoznata potreba da se donese nova Strategija koja će obezbijediti kontinuitet u unapređenju oblasti zaštite na radu u Republici Srpskoj, čime će se doprinijeti daljem razvoju i poboljšanju zaštite i zdravlja na radu.
Vlada Republike Srpske vrši monitoring sprovođenja Strategije kroz usvajanje redovnih godišnjih izvještaja o sprovođenju strateških dokumenata u periodu implementacije, u skladu sa Zakonom o strateškom planiranju i upravljanju razvojem u Republici Srpskoj. S tim u vezi, donošenjem Odluke o izradi Strategije zaštite na radu pokreće se proces izrade novog strateškog dokumenta koji će stvarati pretpostavke za adekvatno upravljanje zaštitom na radu, te će doprinijeti održivom razvoju Republike Srpske i ostvarivanju principa međunarodnih standarda u ovoj oblasti.
Cilj Strategije je da se, kroz međuresornu saradnju, postigne zaštita i zdravlje na radu uz odgovarajuću nadogradnju postojećih sistema zaštite. U procesu izrade Strategije primjeniće se načela sistema strateškog planiranja i upravljanja razvojem, utvrđena Zakonom o strateškom planiranju i upravljanju razvojem u Republici Srpskoj. Strategija će takođe obuhvatiti ključne strateške ciljeve, prioritete i mjere definisane u relevantnim strateškim dokumentima Republike Srpske, kao i dokumentima koji se odnose na proces evropskih integracija i druge međunarodne obaveze Republike Srpske i Bosne i Hercegovine.
IZVOR: Vebsajt Vlade RS, 25.09.2025.
Naslov: Redakcija