Zastava Srbije

PROGRAMI PREKVALIFIKACIJE VOZAČA OBEZBJEĐUJU VOZAČE ZAPADNIM KOMPANIJAMA: Šta nam vrijedi da školujemo vozače kad im ne možemo obezbijediti platu veću od 2.000 KM, dok u Njemačkoj njihova primanja premašuju 4.000 evra, kažu prijevoznici

27.06.2023.


Sporadičnim programima prekvalifikacije za profesionalne vozače u BiH pokušava se nadomjestiti sve izraženiji nedostatak tog kadra, a domaći prevoznici tvrde da te obuke samo obezbjeđuju dodatnu radnu snagu za zapadno tržište, te da takvi potezi nisu rješenje za njihove nagomilane probleme.

Spoljnotrgovinska komora BiH raspisala je nedavno javni poziv za upis na programe početnog i periodičnog stručnog osposobljavanja vozača u međunarodnom drumskom prevozu, a kandidati se mogu prijaviti do 14. jula. U komori navode da nije prvi put da organizuju programe za osposobljavanje vozača, te da su slične aktivnosti sprovodili od 2006. godine do 2010. godine.

Predsjednik Udruženja saobraćaja i veza Privredne komore Republike Srpske i potpredsjednik Unije poslodavaca Republike Srpske Dejan Mijić kaže da je u Edukativnom centru Privredne komore u toku obuka za prekvalifikaciju jedne grupe vozača, te da je pokrenuta i inicijativa da Zavod za zapošljavanje Republike Srpske obezbijedi novac za finansiranje tih prekvalifikacija i troškove polaganja vozačkog ispita. On navodi da bi time trajno bilo riješeno pitanje nezaposlenosti grupe građana koji teško dolaze do posla.

S druge strane, predsjednik Udruženja za unutrašnji i međunarodni transport Srpske Nikola Grbić smatra da programi obuke i prekvalifikacija nemaju nikakvog smisla, te da se na taj način samo obezbjeđuju vozači zapadnim kompanijama.

Nažalost, niko nam ne može obezbijediti potreban broj vozača, jer oni non-stop odlaze na zapad, a razlog su daleko veće plate. Šta nam vrijedi da školujemo vozače kad im ne možemo obezbijediti platu veću od 2.000 KM, dok u Njemačkoj njihova primanja premašuju 4.000 evra. Ako nam već misle pomoći, institucije na nivou BiH treba da se dogovore i smanje fiskalne i parafiskalne namete, odreknu se dijela akciza na gorivo, izglasaju nižu putarinu i jeftiniju registraciju kamiona – priča Grbić.

On ističe da bi takve mjere rasteretile domaće prevozničke kompanije i omogućile im da povećaju plate svojim radnicima i ističe da masovni odliv vozača iz BiH tek slijedi, piše Glas Srpske.

 

Plašimo se šta će biti nakon 1. avgusta, kada na snagu stupa odluka Njemačke o priznanju vozačkih dozvola iz BiH. Ta zemlja potražuje 30.000 profesionalnih vozača, a mi nemamo rješenje da zaustavimo radnike – žali se Grbić..

Kompanija Paragraf Lex BA ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenijetih iz spoljnih sadržaja, odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vijesti" su namijenjene u svrhu opšteg informisanja.


IZVOR: Vebsajt Srpska info, 26.06.2023.

Naslov: Redakcija