Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je na hitnoj sjednici, na prijedlog Federalnog ministarstva kulture i sporta, utvrdila Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o naplati i djelimičnom otpisu dugovanja sportskim kolektivima, kojim je rok dospjelog, a nenaplaćenog poreznog duga pomjeren do 31.3.2025. godine. Ovom izmjenom se omogućava produženje roka za podnošenje zahtjeva za reprogram duga sportskim kolektivima u Federaciji Bosne i Hercegovine. Utvrđeni prijedlog zakona Vlada je uputila u hitnu parlamentarnu proceduru, kako bi sportski kolektivi i klubovi mogli zaključiti sporazum o izmirenju duga i na taj način dobiti licencu za nastupe na evropskim takmičenjima.
U razlozima za donošenje zakona navedeno je da je na inicijativu Vlade Federacije BiH i Federalnog ministarstva kulture i sporta Parlament Federacije Bosne i Hercegovine donio Zakon o naplati i djelimičnom otpisu dugovanja sportskim kolektivima 2014. godine, te da se nakon toga dva puta izmjenom člana 1. Zakona, omogućilo produženje roka za podnošenje zahtjeva za reprogram duga. Zahvaljujući ovim izmjenama, sportskim kolektivima je omogućeno dobijanje potvrde od Porezne uprave Federacije BiH da je potpisan reprogram duga što je uslov za ispunjavanje uslova licenciranja.
U obrazloženju je navedeno da je posebno važno naglasiti da su u izuzetno teškoj situaciji klubovi i savezi koji imaju kapaciteta da se takmiče na evropskim takmičenjima, a to je uslovljeno postupcima licenciranja gdje je finansijski kriterij imperativno postavljen. Navedeni uslovi su definisani pravilima UEFE, FIFE, FIBE, kao i od ostalih međunarodnih asocijacija koje organizuju i daju licence za evropska takmičenja. Usvajanje izmjena ovog zakona omogućilo bi nastavak rada sportskih kolektiva i klubova, te dobijanje licenci za učešće na međunarodnim takmičenjima, kao i predstavljanje Bosne i Hercegovine u međunarodnim asocijacijama.
Neraspoređena dobit BH Telecoma za razvoj sporta i afirmaciju kulture
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je donijela Zaključak kojim se zadužuje Uprava Dioničkog društva BH Telecom Sarajevo da sredstva iz neraspoređene dobiti utvrđena Odlukom Skupštine ovog dioničkog društva o isplati dodatne dividende za 2023. godinu rasporedi na reklamno propagande usluge kao podršku za rad saveza, klubova, pojedinaca, udruženja i slično, a s ciljem razvoja sporta i afirmacije kulture u periodu od godinu dana od dana potpisivanja reklamno propagandnih ugovora.
Također, ovim zaključkom se zadužuje Uprava BH Telecoma da delegira dva predstavnika koji će sa tri predstavnika Vlade Federacije BiH činiti Komisiju koja će utvrditi prijedlog korisnika sredstava vodeći računa o značaju korisnika za društvo i interesu javnosti, te adekvatnoj promociji. U ovu komisiju, koja ima obavezu da najkasnije do 26.2.2025. godine utvrdi prijedlog korisnika sredstava, Vlada imenuje Adnana Džindu, Draženku Subašić i Elvisa Bebakovića.
Nakon utvrđivanja iznosa reklamno propagandnih ugovora, BH Telecom će sa svakim korisnikom zaključiti ugovor o reklamno propagandnim uslugama. Ovim ugovorom će kroz specifikacije biti precizirane obaveze korisnika usluga u odnosu na dodijeljena sredstva.
Kako je obrazloženo, Vlada Federacije BiH odlučila je da dio dobiti BH Telecoma odvoji kao podršku za rad saveza, klubova, pojedinaca, udruženja i slično, a s ciljem razvoja sporta i kulture kao najboljih ambasadora naše države.
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je na hitnoj sjednici, na prijedlog Federalnog ministarstva trgovine, donijela Odluku kojom se propisuje mjera neposredne kontrole cijena određivanjem najvišeg nivoa maloprodajnih cijena pojedinih proizvoda u trgovinama na malo na teritoriji Federacije BiH.
Ovom odlukom se za 65 proizvoda, koji su podijeljeni u dvije grupe, propisuje najviši nivo maloprodajnih cijena.
Privredni subjekti (trgovci) registrirani za obavljanje trgovine na malo, za ove proizvode obavezni su odrediti cijene najviše do nivoa propisane maksimalne maloprodajne cijene za najmanje jednu vrstu artikla unutar iste kategorije proizvoda, ako ih nude u svom asortimanu.
U slučaju da određena vrsta artikla istog proizvoda nije dostupna u prodaji, trgovci određuju drugi artikal istog proizvoda koji nude u svom asortimanu, a koji će biti predmet ograničene cijene.
Pravna lica registrovana za obavljanje trgovine na malo, u svim svojim prodajnim objektima, obavezna su odrediti najviši nivo maloprodajnih cijena za proizvode, i to za sve proizvode iz prve grupe i najmanje 15 proizvoda (po vlastitom izboru) iz druge grupe.
Fizička lica registrovana za obavljanje trgovine na malo, u svom prodajnom objektu, obavezna su odrediti najviši nivo maloprodajnih cijena za najmanje 10 proizvoda iz prve grupe.
Kako bi se osigurala pravovremena obaviještenost potrošača o maloprodajnim cijenama proizvoda trgovci su dužni uz maloprodajnu cijenu jasno, vidljivo i čitko istaknuti vizuelnu identifikacijsku oznaku, te na ulazu u prodajni objekat ili na drugom mjestu unutar prodajnog objekta i na internet stranici, ako je uspostavljena, jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat koji sadrži minimalno vizuelnu identifikaciju i popis artikala sa navedenom prethodnom (redovnom) cijenom i “Zaključanom cijenom” istog proizvoda.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje primjena odluka kantonalnih vlada o mjerama neposredne kontrole cijena za sve prehrambene proizvode iz člana 9. Zakona o kontroli cijena.
Za realizaciju i nadzor nad provođenjem ove odluke zadužuju se federalna, kantonalne, gradske i općinske tržišne inspekcije.
Ova odluka se primjenjuje 90 dana od dana stupanja na snagu, a stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenim novinama Federacije BiH.
Kako je obrazloženo, cilj ove mjere neposredne kontrole cijena je smanjenje inflacije u segmentu osnovnih životnih namirnica, od značaja za svakodnevnu potrošnju građana, te osiguranje njihove pristupačnosti, posebno onim s nižim prihodima. Također, cilj je osigurati raznolikost i konkurenciju na tržištu, omogućujući potrošačima da biraju između različitih opcija, dok istovremeno trgovci održavaju niže cijene koje ne ugrožavaju kvalitet proizvoda.
Istaknuto je i da je ova mjera bitna za stabilnost tržišta, zaštitu potrošača i očuvanje zdravog tržišnog okruženja, uz potrebnu fleksibilnost koja omogućava trgovcima da ponude raznovrsne marke (artikle) unutar minimalnih okvira cijena.
IZVOR: Vebsajt Vlada FBiH, 21.02.2025.
Naslov: Redakcija