Dom naroda Parlamentarne skupštine BiH usvojio je Zakon o sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH čija će implementacija početi u februaru 2017. godine. Ovim zakonom pooštrena je kaznena politika za učesnike u saobraćaju koji krše zakon, posebno u kontekstu novčanih kazni.
Ministar saobraćaja i komunikacija BiH Ismir Jusko ukazao je kako su novim Zakonom o sigurnosti saobraćaja BiH generalno povećane kazne, što su tražili svi nivoi vlasti u našoj zemlji.
- Zakon je prošao sve procedure u Parlamentarnoj skupštini BiH, a u njemu su učestvovali i kantoni i entiteti. Mislim da smo sada ne pragu da imamo dosta dobar zakon koji će u praksi imati preventivne efekte - rekao je Jusko.
Dodao je da je u ovom kontekstu ključan dobar sistem naplate kazne bez kojeg bilo kakav zakon ne može imati puni efekt.
- Nama nije u interesu da ljudi koji ne čine često saobraćajne prekršaje imaju represivno djelovanje ovog zakona. Potrebno je naplatiti kazne onima koji imaju po 46 ili 47 hiljada KM neplaćenih kazni - kazao je Jusko.
Istakao je da su kazne povećane u brojnim segmentima poput brze vožnje, nevezivanja pojasa i razgovora na mobilni telefon.
- Novim zakonom je predviđeno i kažnjavanje pijanih suvozača, također, oni koji su tek položili vozački ispit dvije godine neće moći sami voziti automobil u periodu od 12 do 4 sata ujutro - rekao je Jusko.
Jusko je ukazao kako će kazna za nevezanje pojasa iznositi od 100 do 300 KM, dok će kazna za držanje djeteta u krilu biti nešto veća i iznosit će 500 KM.
Ministar je podsjetio i da rigorozniji zakoni u susjednim zemljama itekako imaju efekta, a svoje tvrdnje objasnio je primjerom vozača koji bukvalno divljaju na cestama u BiH do granice, nakon čega počinju poštivati zakon.
- Zašto bi to radili u drugoj zemlji, a ne bi u svojoj? Nama je u interesu da novim zakonom spriječimo saobraćajne nesreće koje su evidentno eskalirale proteklih godina. Činjenica je i da je naša transportna infrastruktura pravljena 70-ih godina i da je ona poprilično stara - naveo je Jusko.
Zaključio je da se broj vozila i generalno tehnološki napredak iz ovog doba ne mogu porediti sa 70-im godinama.
- Još jedna velika prevencija jeste i da što prije izgradimo transportnu infrastrukturu. Tu prije svega mislim na Koridor 5C, čime ćemo spriječiti veliki broj saobraćajnih nesreća koje gledamo svakodnevno - rekao je Jusko.
Što se tiče ostalih kazni, novim zakonom je predviđeno da će prekoračenje brzine veće od 30 kilometara na sat, umjesto dosadašnjih 200 KM, sada koštati i do 1.000 KM. Prag tolerancije u kontekstu konzumiranja alkohola pao je na jedan i po promil, a kazne su 400 KM, oduzimanje vozačke i dobijanje kaznenih bodova.
Za vozače koji voze neregistrovane automobile, kao i za one koji voze djecu mlađu od 12 godina na prednjem sjedištu kazne su od 400 do 1.000 KM. Država će izazivanje prekomjerne buke ili škripe kažnjavati iznosima od 50 do 250 KM, kao i bicikliste i motocikliste bez zakopčane kacige sa 50 KM.
Novim zakonom predviđene su kazne i za pješake koji na saobraćajnici koriste mobilni telefon ili imaju slušalice u ušima (40 KM), vožnju bez upaljenog kratkog svjetla (30 KM), kao i za bicikliste ili motocikliste koji prevoze pijane osobe (30 KM).
IZVOR: Vebsajt eKapija, 22.12.2016.