Vlada Federacije BiH je utvrdila Nacrt zakona o obaveznim osiguranjima u saobraćaju i uputila ga u redovnu parlamentarnu proceduru. Procedure u ovoj oblasti, nakon usvajanja zakona, biće približene evropskim.
Jedan od razloga za donošenje ovog zakona je deregulacija i liberalizacija cijena obveznog osiguranja od odgovornosti za vozila, s ciljem očuvanja stabilnosti i neometanog funkcioniranja sektora osiguranja. Primjena aktualnog Zakona iz ove oblasti, donesenog 2005. godine, pokazala je nedostatke koji otežavaju njegovu provedbu. Također, praksa je pokazala kako su pojedina rješenja nejasna i neprecizna i dovode do pravne nesigurnosti oštećenoga.
Prema novom prijedlogu, vozač je obvezan, za vrijeme upotrebe prijevoznog sredstva u saobraćaju, imati policu osiguranja ili drugi dokaz o sklopljenom ugovoru o osiguranju koji mora predočiti na zahtjev ovlaštene službene osobe.
Vozač je obvezan, u slučaju saobraćajne nesreće, lične i podatke o osiguranjima dati svim sudionicima nesreće, koji na osnovu tih osiguranja imaju pravo podnositi odštetne zahtjeve.
Ugovor pokriva štete u BiH, zemljama u sistemu zelenog kartona …..
Ugovor o obveznom osiguranju pokriva štete nastale na teritoriji BiH, na teritoriju država članica sistema zelenog kartona, te država potpisnica Multilateralnog sporazuma, u slučaju kada je s BiH potpisan ovaj sporazum.
Najniža osigurana svota po jednom štetnom događaju, određena ugovorom o osiguranju, po jednom putniku iznosi, za slučaj smrti 9.000 KM, za slučaj trajnog gubitka opće radne sposobnosti (invaliditeta) 18.000 KM i za slučaj privremene spriječenosti za rad i stvarnih i neophodnih troškova liječenja 4.500 KM.
Putnik, kojeg zadesi nesretni slučaj, odnosno osoba određena ugovorom kao korisnik osiguranja u slučaju smrti putnika, ima pravo zahtijevati od društva za osiguranje isplatu u skladu sa ugovorom.
IZVOR: Vebsajt BHRT, 21.12.2017.
Naslov: Redakcija