Vlada Republike Srpske usvojila je uputstva o praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika prilikom izvođenja nastave na daljinu u osnovnom i srednjem obrazovanju, koje je predložilo Ministarstvo prosvjete i kulture na osnovu donesenih uredbi, Uredbe sa zakonskom snagom o izmjenama i dopunama Zakona o osnovnom vaspitanju i obrazovanju ("Sl. glasnik RS", br. 35/2020) te Uredbe sa zakonskom snagom o izmjeni i dopunama Zakona o srednjem obrazovanju i vaspitanju ("Sl. glasnik RS", br. 35/2020), potvrdila je ministar prosvjete i kulture Republike Srpske Natalija Trivić.
Ona je naglasila da će školska 2019/2020. godina trajati do polovine juna, u skladu sa utvrđenim školskim kalendarima za osnovne i srednje škole za ovu školsku godinu, te da će učenici biti ocijenjeni na osnovu rezultata iz prvog polugodišta, i dijelom drugog polugodišta, te onih koje ostvaruju tokom realizacije nastave na daljinu.
"S obzirom da su svi učenici ocijenjeni u prvom polugodištu, a mnogi su dobili ocjenu i u drugom polugodištu, nema razloga da se ne utvrdi i krajnja ocjena", rekla ministarka Trivić.
Ona je pojasnila da će učenici tokom izvođenja nastave na daljinu takođe biti ocjenjivani, a tom prilikom primarno vrednovana njihova angažovanost u komunikaciji sa nastavnicima i interaktivnost kod izvršavanja domaćih zadataka.
"Praćenje postignuća učenika, vrednovanje i ocjenjivanje može biti realizovano putem provjera znanja u usmenoj ili pisanoj formi, putem eseja, prezentacija, istraživačkih zadataka ili drugih načina pisanih provjera znanja koje osmisli nastavnik", pojasnila je ministarka Trivić te pozvala učenike da budu aktivni, ažurni, i da na taj način sebi obezbijede što bolju ocjenu.
Ona je napomenula da će učenici biti ocjenjivani na opisani način, ali i da će učenicima koji eventualno ne bi bili zadovoljni ovim vidom vrednovanja ili ocjenom, biti omogućeno polaganje razrednog ispita pred komisijom.
Skrenula je pažnju na uputstvima definisane faze u radu nastavnika kod praćenja i vrednovanja rada učenika.
"Od početka izvođenja nastave na daljinu u osnovnim i srednjim školama, svi nastavnici vode evidencije, portfolio svakog učenika, na taj način prateći rad svakog učenika ponaosob, a u skladu sa zadacima koje je diktirala nastava na daljinu", rekla je ministarka Trivić.
Primarnim ocijenivši zdravlje svih učenika i zaposlenih u školama, ona je još jednom istakla uspjeh i važnost organizovane nastave na daljinu, odnosno onlajn nastave.
"Nove tehnologije su omogućile da primjenjujemo onlajn nastavu, odnosno izvođenje nastave na daljinu, a što su pozdravili i učenici i nastavnici. Vjerujem da ćemo ovom kombinacijom, tradicionalnog načina izvođenja nastave i primjenom novog vida značajno unaprijediti naš nastavni proces već sa početkom naredne školske godine, za koju se nadam da će početi nesmetano i na vrijeme", istakla je ministarka Trivić.
Zahvalivši svima koji su bili uključeni u organizaciju novog vida izvođenja nastave, ona je svim nastavnicima i učenicima poželjela svaki uspjeh u nastavku rada do završetka školske 2019/2020. godine.
Preuzmite:
- Uputstvo o praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika - srednje škole
- Uputstvo o praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika -osnovne škole
IZVOR: Vebsajt Ministarstvo prosvjete i kulture RS, 16.04.2020.
Naslov: Redakcija