Vlada Federacije BiH je na sjednici u Sarajevu, kojom je po ovlaštenju premijera Federacije BiH predsjedavao zamjenik premijera i federalni ministar razvoja, poduzetništva i obrta Vojin Mijatović, na prijedlog Federalnog ministarstva unutrašnjih poslova utvrdila prijedloge zakona o izmjeni Zakona o policijskim službenicima Federacije BiH i Zakona o unutrašnjim poslovima Federacije BiH. Oba prijedloga zakona bit će upućena u parlamentarnu proceduru po hitnom postupku.
Kako je navedeno u obrazloženju, Zakonom o policijskim službenicima FBiH utvrđeni su uslovi za prestanak radnog odnosa za policijskog službenika. Jedan od uslova za prestanak radnog odnosa je kada policijski službenik ispuni uslove za sticanje prava na penziju. S obzirom da prestanak radnog odnosa policijskog službenika koji je utvrđen u članu 122. tačka 3. Zakona o policijskog službenika FBiH nije usklađen sa odredbama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH neophodno je izvršiti izmjenu ove odredbe Zakona o policijskim službenicima FBiH kako bi se ostvarivanje prava policijskih službenika, odnosno ostvarivanje prava i penzijskog invalidskog osiguranja moglo ostvarivati u skladu sa važećim propisima koji to pitanje uređuju.
Utvrđenim Prijedlogom zakona mijenja se član 122. tačka 3., na način da policijskom službeniku prestaje radni odnos kada navrši 65 godina života i najmanje 15 godina staža osiguranja odnosno najmanje 20 godina penzijskog staža ili kada navrši 40 godina staža osiguranja bez obzira na godine života, osim za policijskog službenika koji bude imenovan za direktora uprave policije ili zamjenika direktora uprave policije, a kojem radni odnos prestaje sa istekom mandata u skladu sa Zakonom o unutrašnjim poslovima FBiH.
Kada je riječ o Zakonu o unutrašnjim poslovima FBiH, izmjenama briše se odredba koja se odnosila na to da u vrijeme raspisivanja javnog konkursa i trajanja mandata kandidat za direktora i zamjenika direktora Federalne uprave policije ne ispunjava uslove za penziju. Ovom izmjenoma su pojednopstavljeni uslovi u pogledu izbora direktora i zamjenika direktora Federalne uprave policije.
Za sufinansiranje izgradnje željezničke infrastrukture 4,2 miliona KM
Vlada Federacije BiH je na prijedlog Federalnog ministarstva prometa i komunikacija donijela Odluku o usvajanju Programa utroška sredstava kapitalnog transfera - Kapitalni transferi javnim preduzećima - za sufinansiranje izgradnje željezničke infrastrukture, utvrđenog Budžetom Federacije BiH za 2024. godinu, u iznosu od 4.200.000 KM.
Sredstva u iznosu od 1.600.000 KM bit će utrošena za investiciono ulaganje u gornji i donji stroj lijevog kolosijeka pruge na dionici pruge Maglaj - Zavidovići (šine, pragovi, kolosječni pribor i tucanik). Sredstva u iznosu od 1.400.000 KM predviđena su za investiciono ulaganje u gornji stroj, skretnice sa skretničkom gradom i pričvrsnim priborom u stanicama Zenica (Putna skretnica broj 1AB/CD), Kakanj (skretnica broj 6), Rajlovac (Putna skretnica 1) i Rajlovac (Teretna skretnica broj 42). Također, za nadogradnju staničnih signalno - sigurnosnih uređaja tipa ESTW L 90 5 na dionici pruge Grabovica - Baćevići bit će izdvojeno 1.200.000 KM.
Zadužuje se Federalno ministarstvo prometa i komunikacija i JP Željeznice Federacije BiH d.o.o. Sarajevo da pojedinačno za svaki program zaključe ugovor kojim će se urediti način prenosa sredstava, provedba postupka javne nabavke u slučaju da radove ne izvodi JP Željeznice FBiH i izvještavanje o utrošenim sredstvima.
JP Željeznice Federacije BiH d.o.o. Sarajevo će za visinu sredstava utvrđenih ovom odlukom povećati udio državnog kapitala u osnovnom kapitalu Društva i o istom će informirati Federalno ministarstvo prometa i komunikacija.
Za provođenje ove odluke zadužuje se Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, Federalno ministarstvo finansija i JP Željeznice Federacije BiH d.o.o. Sarajevo, svako u okviru svoje nadležnosti.
Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u Službenim novinama Federacije BiH.
Prijenos izvršenih građevinskih radova za energetsku efikasnost krajnjim korisnicima
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je na prijedlog Federalnog ministarstva prostornog uređenja donijela Odluku o prijenosu izvršenih građevinskih radova u okviru Projekta “Energetska efikasnost u Bosni i Hercegovini - dodatno finansiranje”, krajnjim korisnicima.
Odlukom se odobrava krajnjim korisnicima prijenos izvršenih građevinskih radova na javnim objektima u iznosu od 2.501.906,63 KM s PDV-om, nabavljenih u okviru provedbe ovog projekta. U skladu sa ovom odlukom krajnji korisnici su JZU UKC Tuzla - Klinika za interne bolest Tuzla (1.920.253,56 KM) i SKB Dijagnostički centar - Anex, Bijeli brijeg Mostar (581.653,07 KM).
Federalno ministarstvo prostornog uređenja zaduženo je da s krajnjim korisnicima sačini ugovor o prijenosu stalnih sredstava, u skladu sa Instrukcijom kojom se utvrđuje metodologija za prijenos nabavljenih stalnih sredstava i izvršenih radova krajnjim korisnicima i podnošenje završnog izvještaja o završetku projekta. Krajnji korisnici zaduženi su da izvršene građevinske radove knjigovodstveno evidentiraju, u skladu sa računovodstvenim propisima u Federaciji BiH.
Kako je, između ostalog, navedeno u obrazloženju, u okviru Federalnog ministarstva prostornog uređenja - Projekta “Energetska efikasnost u BiH - Dodatno finansiranje” kreditnim sredstvima Svjetske banke, a na osnovu Sporazuma o finansiranju zaključenog između BiH i Međunarodne banke za obnovu i razvoja, nabavljena su stalna sredstva na objektima krajnjih korisnika (objektima javnog sektora iz oblasti obrazovanja, zdravstva i javne uprave u Federaciji BiH) u skladu s reformskim opredjeljenima povećanja energetske efikasnosti.
Adaptacija dva javna objekata se vršila na osnovu pripremljene projektne dokumentacije kojom su predviđene optimalne mjere za poboljšanje energetske efikasnosti objekata.
Za izgradnju, adaptaciju i rekonstrukciju kulturnog i graditeljskog naslijeđa 2,5 miliona KM
Vlada Federacije BiH je, na prijedlog Federalnog ministarstva kulture i sporta, donijela Odluku o usvajanju Programa utroška sredstava s kriterijima raspodjele “Kapitalni transferi neprofitnim organizacijama - izgradnja, adaptacija i rekonstrukcija kulturnog i graditeljskog naslijeđa”, utvrđenih u Budžetu Federacije BiH za 2024. godinu, u ukupnom iznosu od 2.500.000 KM.
Kako je utvrđeno Odlukom, svrha Programa je izvođenje radova na objektima sakralne arhitekture, a organizacija, odnosno primaoci su tradicionalne vjerske zajednice u Federaciji BiH (pravna lica) odabrani putem javnog poziva.
Raspodjela sredstava vršit će se u skladu s općim i posebnim kriterijima. Opći kriteriji, koji su eliminatorni, su jasno i realno opisan cilj projekta, razrađen budžet za projekt, projektni prijedlog, ugovor sa izvodačem radova, dokaz o sufinansiranju i ovjerena izjava da će projekt biti realizovan u ugovorom predviđenom roku. Posebni kriteriji su jasan, realan i izvediv vremenski plan radova u skladu sa stanjem objekta (sanacija, preliminarna zaštita, restauracija i revitalizacija), te jasan i razgovijetan razlog za radove, dokaz o udjelu vlastitih sredstava u finansiranju projekta ili sudjelovanju drugih partnera u realizaciji kroz sufinansiranje projekta, građevinska dozvola i fotodokumentacija objekta za koji se aplicira.
Korisnici su obavezni dodijeljena sredstva koristiti namjenski i dostaviti izvještaj s kompletnom dokumentacijom u roku koji će biti reguliran ugovorom. Također, korisnici sredstava su dužni otvoriti poseban transakcijski račun za projekte i aktivnosti koji se sufinansiraju putem kapitalnih transfera u iznosu većem od 50.000 KM.
Način i rokovi izvještavanja o utrošku dodijeljenih sredstava bit će utvrđeni ugovorima u skladu s propisanim procedurama za svaki program, odnosno projekt pojedinačno. Rok za implementaciju projekta bit će definiran ugovorom, a dodijeljena sredstva moraju biti utrošena u 2024. godini.
Federalno ministarstvo kulture i sporta vršit će kontrolu utroška odobrenih sredstava na osnovu dostavljenih izvještaja korisnika, a po potrebi i neposredno kod korisnika sredstava.
Za realizaciju ove odluke zadužuju se Federalno ministarstvo kulture i sporta i Federalno ministarstvo finansija, svako i u okviru svoje nadležnosti.
Zaduženja o implementaciji e-uprave u Federaciji BiH
Vlada Federacije BiH je na prijedlog Federalnog ministarstva pravde usvojila Informaciju s prijedlogom prioritetnih mjera i aktivnosti na implementaciji e-uprave u Federaciji BiH.
Federalno ministarstvo pravde zaključkom je zaduženo da u saradnji sa federalnim ministarstvima prometa i komunikacija i finansija, te Generalnim sekretarijatom/Uredom premijera pristupi izradi strategije za razvoj e-uprave u Federaciji BiH. Također, Federalno ministarstvo pravde je zaduženo da u saradnji sa Federalnim ministarstvom prometa i komunikacija i Generalnim sekretarijatom počne izradu zakona za e-upravu Federacije BiH. Federalno ministarstvo pravde zaduženo je i da zajedno sa federalnim ministarstvima prometa i komunikacija, te finansija, i Generalnim sekretarijatom formira i Vladi Federacije BiH predloži interresorno koordinacijsko tijelo za pitanje digitalne transformacije u Federaciji BiH.
Kako se navodi u Informaciji, krajem prošle godine Vlada Federacije BiH je formirala Radnu grupu sa zadatkom da pripremi i putem Federalnog ministarstva pravde dostavi Vladi informaciju o mogućnosti saradnje federalnih organa uprave sa Agencijom za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) i iz evidencija koje vodi i tehnički održava, kao i mogućnost uvođenja jedinstvenog sistema za upravljanje dokumentima (DMS) za federalne organe uprave, a koji je razvijen i održava se resursima IDDEEA-e. Zadatak je bio i da sačini prijedlog prioritetnih mjera i aktivnosti na implementaciji e-uprave u Federaciji BiH.
Radna grupa je izvršila analizu pravnog i institucionalnog okvira Federacije BiH i BiH, te se upoznala sa najboljim regionalnim i EU praksama i preporukama za BiH.
Prilikom predlaganja prioritetnih mjera i aktivnosti, Radna grupa je uzela u obzir najbolje prakse i smjernice za unapređenje e-uprave, koji pomažu u izgradnji jačeg sistema. Ove smjernice predlažu tri aktivnosti. Prva se odnose na potrebu reguliranja e-upravu kroz donošenje strategije razvoja e-uprave i zakona o e-upravi, informacionoj sigurnosti i arhivskoj građi, te usklađivanje propisa o administrativnim taksama i tarifama administrativnih taksi, te drugih propisa da bi se omogućilo funkcioniranje e-uprave. Druga aktivnost odnose se na potrebu uspostavljanja ključne infrastrukture koja će omogućiti digitalizaciju i pružanje usluga, a treća da je prilikom provođenja digitalne transfrmacije potrebno odrediti prioritete, odnosno digitalizaciju provoditi u fazama.
Ovakvim pristupom se obezbjeđuje da se počne sa osnovama, unaprijedi način na koji usluge funkcionišu s ciljem osiguranja lakšeg i bržeg korištenja usluga koje pružaju institucije Federacije BiH. Na temelju ovog koncepta su predložene prioritetne mjere i aktivnosti za Federaciju BiH. Redosljed predloženih mjera i aktivnosti po prioritetu uključuje njihov uticaj na uspostavu, domet i unapređenje sistema e-uprave. Osnovni cilj je izgradnja jakog okvira e-uprave počevši od izgradnje povjerenja i sigurnosti, nakon čega slijedi pristupačnost i efikasnost.
U informaciji su stoga predloženi i koraci koji bi bili usmjereni na poticanje inovacija, angažman korisnika i kontinuirano poboljšanje. Riječ je o uspostavi centralne koordinacije za pitanja digitalne transformacije za FBiH, usvajanju i ažuriranju pravnog okvira, poboljšanju interoperabilnosti i koordinacije cjelokupnog procesa, potom uvođenju i implementaciji jedinstvenog višekorisničkog sistema za upravljanje dokumentima (Document Managment System - DMS) za organe uprave na nivou Federacije BiH, kao i proširenju digitalne infrastructure, te privlačenju i zadržavanje IT kadra u javnoj upravi.
Usvojen izvještaj o reformi javne uprave u BiH
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je na prijedlog Federalnog ministarstva pravde donijela zaključak kojim se usvaja Godišnji izvještaj o napretku u provedbi Akcionog plana Strateškog okvira za reformu javne uprave u Bosni i Hercegovini 2018-2027. za 2023. godinu.
Kako je, između ostalog, navedeno u ovom izvještaju, Bosna i Hercegovina je u 2023. godini ostvarila određeni napredak u reformi javne uprave. Mjerenje napretka u provedbi Akcionog plana za reformu javne uprave pokazuje da je do kraja 2023. ukupno provedeno 15,79 posto aktivnosti iz Akcionog plana. Napredak u 2023. godini je za 1,48 posto veći u odnosu na izmjereni napredak na polugodištu 2023. godine, te za 1,79 posto u odnosu na izmjereni napredak na kraju 2022. godine. Riječ je o relativnom napretku koji je izračunat kao prosjek ostvarenog napretka administrativnih nivoa. Akcioni plan sadrži definisane indikatore za BiH ukupno, te je naprimjer kod binarnih indikatora potrebno da svi nivoi vlasti završe aktivnost da bi se ona smatrala ispunjenom, posmatrajući ostvareni napredak u odnosu na ispunjenje indikatora za cijelu BiH u 2023. godini je ispunjeno 7,35 posto aktivnosti što u odnosu na polugodišnji izvještajni period predstavlja napredak od 0,74 posto. Djelimično je ispunjeno 9,55 posto aktivnosti što u odnosu na polugodišnji izvještajni period predstavlja napredak od 1,46 posto.
Posmatrano po nivoima administracije, u 2023. godini institucije Federacije BiH u cjelosti su provele 20 ili 15 posto aktivnosti iz Akcionog plana, što je za jedan posto više nego u prethodnom izvještajnom periodu. Federacija BiH djelimično je provela sedam posto aktivnosti, dok je ostalo neispunjeno 78 posto aktivnosti iz Akcionog plana.
U skladu s preporukama Evropske komisije, u narednom periodu je potrebno revidirati akcioni dokument, kao i finalizirati suštinske korake za poboljšanje cjelokupnog funkcionisanja javne uprave uspostavom profesionalne i depolitizirane državne službe i koordinisanog pristupa izradi politika na nivou cijele zemlje. Organiziranje moderne javne uprave koja će osigurati i poštivati principe evropskog upravnog prostora, doprinijeti uspješnom procesu pristupanja Evropskoj uniji, uz poštivanje javnog interesa i kvalitetno zadovoljenje potreba građana i preduzeća, vizija je Strateškog okvira za reformu javne uprave u Bosni i Hercegovini 2018-2027.
Iako je u 2023. godini prema ocjeni Evropske komisije “postignut određen napredak” u reformi javne uprave, BiH se i dalje nalazi u “ranoj fazi pripremljenosti”, a prioritet iz Mišljenja Evropske komisije o zahtjevu za članstvo u EU, koji ističe da je potrebno “završiti neophodne korake u reformi javne uprave s ciljem unapređenja sveukupnog funkcionisanja javne uprave osiguravanjem profesionalne depolitizirane državne službe i koordiniranim pristupom u kreiranju politika u cijeloj državi”.
Pozitivni pomaci prema ocjeni Komisije su prije svega usvajanje Zajedničke platforme o principima i načinu implementacije reforme javne uprave u BiH, kojom je formalno uspostavljena koordinacija u ovoj oblasti, uključujući i tijelo zaduženo za političku koordinaciju. Među pozitivnim pomacima, Evropska komisija ističe provedbu sveobuhvatnog, cjelodržavnog upravljanja javnim finansijama, poboljšanje kapaciteta za javne konsultacije na državnom nivou i za procjenu uticaja propisa u Republici Srpskoj, te usvajanje strategije za upravljanje ljudskim resursima u Federaciji BiH, uz poboljšanje profesionalnog razvoja i ocjene rezultata rada u FBiH i na državnom nivou, kao i usvajanje Zakona o slobodi pristupa informacijama na državnom nivou, s ciljem proaktivnog objavljivanja informacija i transparentnosti.
Izvještaj obuhvata vremenski period od 1. januar do 31. decembar 2023. godine i prikazuje napredak u provedbi ciljeva, mjera i aktivnosti Akcionog plana za reformu javne uprave.
IZVOR: Izvor: Vebsajt Vlade FBiH, 18.07.2024.
Naslov: Redakcija