Zastava Srbije

ODRŽANO SAVJETOVANJE “MJERENJE UČINKA FUNKCIJE INTERNE REVIZIJE U SKLADU SA NOVIM GLOBALNIM STANDARDIMA I DIGITALIZACIJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA IZVJEŠTAVANJA INTERNE REVIZIJE U JAVNOM SEKTORU”

16.09.2024.


Održano savjetovanje u Banjaluci, 13.09.2024. godine

Kompanija Paragraf Lex organizovala je, 13. septembra 2024. godine, u Banjaluci, savjetovanje na temu “Mjerenje učinka funkcije interne revizije u skladu sa novim globalnim standardima i digitalizacija u funkciji unapređenja izvještavanja interne revizije u javnom sektoru”.

Učesnici su upoznati sa načinom i metodologijom procjene rizika, strateškim i godišnjim planiranjem i vršenjem interne revizije, te izvještavanjem o internoj reviziji u subjektima javnog sektora Republike Srpske. Naročita pažnja bila je posvećena upotrebi digitalnog alata za obavljanje svih aktivnosti u planiranju, vršenju i izvještavanju o reviziji.

Predstavljeni su i Novi Globalni standardi interne revizije koji poseban naglasak stavljen je na mjerenje učinka funkcije interne revizije. Rukovodilac interne revizije mora razviti metodologiju za mjerenje učinka koja uključuje kriterije učinka i mjere za procjenu napretka ka dostizanju ciljeva učinka funkcije. Posebnu ulogu u ovom procesu ima Odbor koji nadzire funkciju interne revizije kako bi osigurao njenu efektivnost, o čemu je takođe bilo riječi.


Održano savjetovanje u Banjaluci, 13.09.2024. godine

Prisustvo ovom savjetovanju priznaje kao program kontinuirane profesionalne edukacije kod Centralne jedinice za harmonizaciju finansijskog upravljanja, kontrole i interne revizije (CJH) Ministarstva finansija Republike Srpske, i to 4 boda (EOJ) za KPE.

Predavači Jelena Ljuboja, načelnik Odjeljenja za pripremu programa za obuku i certifikaciju internih revizora i programa za obuku FMC osoblja u Centralnoj jednici za harmonizaciju Ministarstva finansija Republike Sprske, i mr Nevenka Petrović, ovlašćeni revizor, BL revizor obradile su teme:

Vrste izvještaja u internoj reviziji i digitalizacija u funkciji unapređenja izvještavanja interne revizije u javnom sektoru

  • Vrste izvještaja u internoj reviziji
  • Digitalizacija procesa izrade pojedinih vrsta izvještaja u internoj reviziji: izvještaja pojedinačne revizije, godišnjeg izvještaja interne revizije i polugodišnjeg izvještaja interne revizije
  • Unapređenje procesa izvještavanja po pojedinim vrstama izvještajaPlaniranje i provođenje interne revizije zasnovano na registru rizika kroz PIFC aplikaciju u subjektu javnog sektora

Mjerenje učinka funkcije interne revizije u skladu sa Globalnim standardima interne revizije

  • Definisanje ciljeva za procjenu učinka funkcije interne revizije
  • Definisanje ključnih mjera učinka za usluge interne revizije
  • Izrada metodologije za mjerenje učinka funkcije interne revizije
  • Uspostavljanje procesa praćenja i metod komunikacije
  • Uloga odbora u nadziranju efektivnosti funkcije interne revizije

IZVOR: Redakcija Paragraf Lex, 13.09.2024.