Zastava Srbije

PREDSTAVNIČKI DOM PARLAMENTA FBIH: Usvojena Strategija prometa u Federaciji BiH za razdoblje 2016-2030. godine


Strategija prometa u Federaciji BiH za razdoblje 2016-2030. godine usvojena je 8. novembra 2016. godine na sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH, uz sugestije Odbora za promet i komunikacije koje se odnose na tri oblasti: željeznicu, cestogradnju i aviosaobraćaj.

Time će, izjavio je predsjednik Odbora Enver Bijedić, biti omogućeno da vlade, ministarstva i javna preduzeća na osnovu nje mogu praviti određene dionice u bilo kojem dijelu saobraćaja.

U Strategiji nije obrađeno na koji način će se željeznice u budućnosti finansirati, da li će se uvoditi strani operateri na željeznice. Također, nije predložen kontejnerski saobraćaj i nije predviđeno građenje prihvatilišta za kontejnere – rekao je Bijedić.

Iz oblasti cestogradnje, kako je rekao, napravljene su greške i propusti budući da "nije predviđen način daljeg finansiranja izgradnje autocesta".

Autoceste su same po sebi kreditno prezadužene i ne mogu se dalje zaduživati da bi pravile nove dionice. To znači da treba tražiti neke nove modele ili povećati kreditni rejting autocesta, a to se može uraditi samo ako se povećaju akcize na naftu i naftne derivate – mišljenja je Bijedić.

Kaže da je mnogo bolji, efikasniji i bezbolniji način za sve građane privatno-javno partnerstvo, koji omogućava da se izgrađuju nove dionice autoceste, gdje će, potcrtava, doći velike firme iz cijelog svijeta, napraviti dionicu, naplaćivati određeni niz godina dionicu i nakon toga to vratiti u vlasništvo Federacije.

– Građani ne bi ništa osjetili, plaćali bi po istoj cijeni kako plaćaju ove već izgrađene kilometre, ali bi to sve išlo mnogo brže – konstatovao je Bijedić.

Iz oblasti aviosaobraćaj u Strategiji je, naveo je, urađena greška jer aerodrom Tuzla nije tretiran na ispravan način.

To je aerodrom sa ubjedljivo najboljim uslovima u BiH. Međutim, predviđen je samo za kargo saobraćaj, ali ne i za putnički, a ovaj aerodrom je napravio najveći iskorak u cijeloj Evropi. Godine 2011. s tog aerodroma nije otputovao nijedan putnik, a već 2015. bilo je oko 300.000 putnika – istakao je Bijedić, dodajući da je "strategija saobraćaja BiH došla kasno na razmatranje u Predstavnički dom, odnosno usvojena je na državnom nivou bez konsultacija FBiH".


Izvor: Vebsajt eKapija, 09.11.2016.