Zastava Srbije | Zastava Crne Gore

REVIZORI UKAZALI NA BROJNE PROPUSTE U RADU UIO


  • REVIZORI UKAZALI NA BROJNE PROPUSTE U RADU UIO

Uprava za indirektno oporezivanje (UIO) BiH zaposlila je lani 65 radnika više nego što joj je odobreno, u garažama bilo 46 vozila više, a problema je bilo i sa pravdanjem putovanja za koja je potrošeno 30 odsto više novca nego godinu ranije.

Utvrdili su to revizori Kancelarije za reviziju institucija BiH analizirajući rad UIO u 2015. godini, a za koji im je dato mišljenje s rezervom.

Revizori su ovoj instituciji skrenuli pažnju na propuste u primjeni Zakona o javnim nabavkama, neriješeno pitanje oduzete robe u skladištima, ali i na funkcionisanje i isplatu naknada članovima Upravnog odbora.

Jedna od najvećih zamjerki revizora bila je na broj zaposlenih u UIO, kojih je na kraju prošle godine bilo za 65 više nego što je dozvoljeno.

Upravi je lani odobren broj od 2.453 zaposlena, uključujući i članove i zaposlene u UO. Međutim, revizori navode da je prema podacima iz Centralnog sistema za obračun plata u UIO bilo 2.518 radnika, što je za 65 više od odobrenog broja.

Revizori navode i da je UIO kao odgovor za prekomjeran broj radnika naveo odsustvo s posla većeg broja zaposlenih zbog bolovanja, porodiljskog odsustva, ali i suspenzije.

Propusti su uočeni i prilikom analize pravilnika o unutrašnjoj organizaciji, odnosno između broja radnih mjesta predviđenih sistematizacijom i broja zaposlenih koji obavljaju poslove u pojedinim organizacionim jedinicama.

- Postoje slučajevi da je u određenim organizacionim jedinicama raspoređen veći broj radnika nego što je predviđeno pravilnikom, dok s druge strane postoje organizacione jedinice u kojima je bio obrnut slučaj. Uočene su velike fluktuacije zaposlenih i neadekvatna popunjenost radnih mjesta, što može imati za posljedicu neizvršavanje predviđenih zadataka u UIO - navedeno je u revizorskom izvještaju.

Revizori su imali zamjerke i na vozni park, jer su utvrdili da UIO u garažama ima 46 vozila više nego što je propisano Pravilnikom Savjeta ministara BiH o uslovima nabavke i načinu korišćenja službenih vozila u institucijama BiH.

- Uprava raspolaže sa 336 vozila, ali je u upotrebi samo 291, jer je 45 automobila predloženo za otpis. Međutim, pravilnikom Savjeta ministara ovoj instituciji je odobreno da u voznom parku ima 290 vozila, odnosno 284 specijalizovana i šest službenih - naveli su revizori.

Naglasili su da je UIO bio obavezan da proda prekomjeran broj vozila do 30. juna prošle godine, ali da to nije urađeno.

Pored toga, određeni broj radnika Uprave nije u 2015. godini pravdao ni troškove za putovanja u roku od sedam dana, a ovi izdaci povećani su za 32 odsto u odnosu na godinu ranije.

- Na službena putovanja UIO je potrošio 357.042 KM, što je u odnosu na godinu ranije povećanje za 86.325 KM ili 32 odsto - naveli su revizori.

U izvještaju je navedeno i da su uočene slabosti i nedostaci u pojedinim slučajevima javnih nabavki te su naglasili da su pojedini postupci nabavke sprovedeni mimo plana.

Načelnik Odjeljenja za komunikacije UIO Ratko Kovačević rekao je da su razlozi UIO za zapošljavanje radnika, na šta su im revizori skrenuli pažnju, bili opravdani.

- Službenici UIO zapošljavani su na pojedinim graničnim prelazima zbog odluke o prekategorizaciji pojedinih prelaza - kazao je Kovačević i dodao da je u prosjeku svakog mjeseca iz UIO odsutno iz određenih razloga 109 radnika zbog čega su morali zapošljavati nove ljude.

Kada je riječ o voznom parku UIO, Kovačević navodi da Uprava ima veliki broj starih vozila, koja nisu u funkciji, te da će ti automobili biti otpisani i prodati.

- Mi u stvari imamo malo vozila za sve potrebe i obaveze koje obavljamo - naveo je Kovačević i dodao da su svi putni troškovi opravdani, ali da pojedini radnici nisu u roku od sedam dana pravdali te troškove zbog odlaska sa jednog odmah na drugi službeni put.

Kada je riječ o Upravnom odboru UIO, revizori su naveli da je potrebno ažurnije regulisati pravni status UO, ali i uskladiti isplate članovima u vezi sa Zakonom o dopunama Zakona o platama i naknadama institucija BiH.

Izvor: Vebsajt Glas Srpske, 08.08.2016.


Radno vrijeme:


Ponedjeljak - petak

7:30 - 15:30


Kontaktirajte nas:


BANJA LUKA

+387 51 962 988
+387 51 962 989
+387 51 962 155


BIJELJINA

+387 64 4600-912
+387 64 4600-915


SARAJEVO

+387 33 873 770
+387 33 873 771
+387 33 873 772