Zastava Srbije | Zastava Crne Gore

ZA RS NEPRIHVATLJIVO UVOĐENJE JEDINSTVENOG KODA ZA ŽELJEZNIČKA VOZILA U BIH: Uvođenje zajedničkog koda narušilo bi pravnu i ekonomsku samostalnost "Željeznica RS" i zakomplikovalo tehnološki proces poslovanja tog privrednog društva


Vlada Republike Srpske izrazila je stav da je neprihvatljivo insistiranje međunarodnih institucija, relevantnih za željeznički saobraćaj, da uvedu jedinstveni kod za željeznička vozila u Bosni i Hercegovini.

Ona zahtijeva od Međuvladine organizacije za međunarodni prevoz željeznicom (OTIF) i institucija na nivou BiH da sve aktivnosti koje su u vezi sa željezničkim saobraćajem i saobraćajnom infrastrukturom provodi uz potpunu i pravovremenu uključenost nadležnih institucija RS, uz, kako navode, poštovanje Ustavom utvrđenih nadležnosti.

"Željeznice RS" a.d. Doboj, kao jedino željezničko preduzeće u RS, posluju samostalno s međunarodnim kodom 44 i pod tim kodom se i upisuju u Nacionalni registar vozila, koji u skladu sa Zakonom o željeznicama BiH vodi Regulatorni odbor željeznica BiH.

U skladu sa Ustavom BiH i Opštim okvirnim sporazumom za mir u BiH, entitetima se priznaje vlasništvo nad željezničkim preduzećima i željezničkom infrastrukturom.

U skladu s konvencijom COTIF - Dokument Registarski sistem - vozna sredstva, od 23. maja 2012. godine, u BiH je priznato faktičko stanje, gdje su za BiH određena dva koda - "Željeznicama RS" a.d. Doboj 44 i Željeznicama Federacije BiH - 50, za šta postoji konsenzus.

"Međutim, već duže vrijeme međunarodne institucije, koje se bave željezničkim saobraćajem, insistiraju na uvođenju jedinstvenog koda za željeznička preduzeća u BiH. Na taj način bi dosadašnji kod 44 za RS i kod 50 za ŽFBiH bili zamijenjeni jedinstvenim kodom 49", navela je Vlada RS u informaciji o namjeri uvođenja jedinstvenog koda za željeznička vozila u BiH.

Upozorava se da je BiH specifična država s dva entiteta, čije su nadležnosti jasno utvrđene i zagarantovane.

Saobraćajna infrastruktura je vlasništvo entiteta, a "Željeznice RS" a.d. Doboj posluju u skladu s propisima iz oblasti željeznica i privrednih društava koji su doneseni na nivou RS, uz poštovanje međunarodnih propisa i odredbi Zakona o željeznicama BiH, koji ne dovode u pitanje i nisu u suprotnosti s odredbama Zakona o željeznicama RS i podzakonskim aktima donesenim na osnovu ovog zakona.

Uvođenje zajedničkog koda za željeznička preduzeća u BiH narušilo bi pravnu i ekonomsku samostalnost "Željeznica RS" i zakomplikovalo tehnološki proces poslovanja tog privrednog društva, navela je Vlada RS.


Izvor: Vebsajt Glas Srpske, 06.03.2016.