Zastava Srbije

ODLUKA O ZABRANI UVOZA VOZILA SA NAJMANJE "EVRO 4" MOTOROM: Udruženja prevoznika RS traže izmenu Odluke, koja bi izuzela autobuse


Prevoznici u RS smatraju da će odluka o zabrani uvoza vozila sa najmanje "evro 4" motorom dovesti do zatvaranja pojedinih firmi i neminovnih otkaza radnika u autobuskom prevozu.

Kažu da većina prevoznika nema novca za uvoz autobusa sa motorima "evro 4" i "evro 5".

Savjet ministara nedavno je odlučio da od 1. aprila u BiH mogu biti uvezena samo vozila koja ispunjavaju "evro 4" standard.

- Uvođenjem standarda "eko 4" prilikom uvoza automobila u BiH uskladiće se najniži tehnički zahtjevi vozila s evropskim normama u ovoj oblasti te smanjiti zagađenje okoline i opasnosti po zdravlje ljudi u BiH - obrazložili su svoju odluku u Savjetu ministara.

Direktor banjalučkog "Autoprevoza" Dejan Mijić smatra da se neće smanjiti zagađenost, jer prevoznici neće uvoziti novija vozila, već će se popravljati uvezena vozila sa motorima "evro 1", "evro 2" pa čak i "evro 0". Kaže da njihova popravka košta svega nekoliko stotina maraka.

- Srpska će postati groblje autobusa - kategoričan je Mijić.

U Udruženju prevoznika RS podržavaju stav autobuskih prevoznika, jer su autobusi skupi, pogotovo oni koji saobraćaju u gradskom i prigradskom saobraćaju.

- Autobuse treba izuzeti iz ove odluke. Ta odluka će sigurno dovesti do zatvaranja firmi i otkaza radnika - kaže prvi čovjek Udruženja Nikola Grbić. Podržao je kolegu Mijića kad je u pitanju zagađenost. Istakao je da odluka neće puno uticati na kamionski saobraćaj, jer kamioni sa "evro 3" motorima više ne mogu ići u kategorizaciju za dobijanje dozvole kojom bi se mogli kretati u EU, pa zato treba uvesti "evro 4" sistem za njih.

Iz Ministarstva saobraćaja i veza RS su saopštili da bi izmjena propisa kojim se omogućava samo uvoz vozila sa "evro 4" motorom prevoznicima i privrednicima iz RS, ali i BiH, onemogućila nabavku novijih vozila.

- Komercijalna vozila u ukupnom broju vozila utiču na zagađenje sa malim procentom, pa će najmanje i doprinijeti smanjenju zagađenosti - kažu u Ministarstvu i napominju da bi uvođenje ove odluke pri uvozu donijelo više štete po privredu i građane nego koristi u ekološkom aspektu.

U Srpskoj na kraju 2015. godine bilo je registrovano 345.636 vozila prosječne starosti 16,8 godina.

- Od toga je 1.417 autobusa prosječne starosti 20,15 godina. Registrovano je 49 autobusa sa "evro 5" motorom, 105 autobusa sa "evro 4", 436 sa "evro 3" motorom, a ostalo su vozila sa tradicionalnim ili "evro 1" ili "evro 2" motorom - rekli su u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.


Izvor: Vebsajt Glas Srpske, Igor Pilipović, 05.03.2016.