Zastava Srbije | Zastava Crne Gore

PREDNACRT PRAVILNIKA O OSPOSOBLJAVANJU ZA VOZAČA MOTORNIH VOZILA BIH: Predlaže se da se prva četiri časa obuke iz upravljanja vozilom rade svaki dan po jedan čas, te da nema časova vožnje vikendom

05.09.2017.


Prednacrt pravilnika o osposobljavanju za vozača motornih vozila BiH je loš, odnosno diskriminatorski, prema pojedinim polaznicima i usmjeren samo na dobrobit velikih auto škola, zbog čega će ostali biti prinuđeni da se ugase, smatraju pojedini vlasnici auto škola.

- Njime se predviđa da se prva četiri časa obuke iz upravljanja vozilom rade svaki dan po jedan čas. To ni u jednom obrazovnom sistemu ni srednjem ni visokom nismo mogli naći kao praksu. Neopravdano je potpuno iz više razloga. Prvo, djeca iz prigradskih mjesta putuju po 30-40 kilometara u jednom pravcu za jedan čas, drugo je to što nemamo apsolutno kontinuitet, jer osim toga što hoće da nam nametnu jedan čas stavili su odredbu da nema vožnje vikendom, a prvih dana prakse upravo je kontinuitet u vožnji najvažniji - kaže Milenko Jaćimović, vlasnik jedne banjalučke auto škole i predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja Banjaluka.

Navodi kako je, osim udara na kandidate, Prednacrt pravilnika usmjeren i protiv malih auto škola.

- Ovo ako sprovedu to će biti značajan udar na sve male auto škole i mislim da se zbog toga to i radi da bi veliki imali još više posla. Ostali će se morati ili grupisati ili ugasiti - govori on.

Njegovo mišljenje dijeli predsjednik Skupštine auto škola RS Dragan Panić.

- Osvrnuo bih se i na ono gdje nam ograničavaju rad instruktora na osam časova. Svugdje u svijetu čovjek kada završi svoj posao može raditi nešto dodatno, a kod nas ne možeš teoriju i praksu. Profesionalni vozač može da radi dnevno devet sati i nakon toga imaš odmor, ali tebe niko ne pita i ne brani ti da radiš neki dugi posao ili cijepaš drva oko kuće - ističe Panić.

Iz auto škola kažu da će, ukoliko ovaj pravilnik prođe, pokrenuti pravni tim koji će imati zadatak da isti obori na sudu.

Pomoćnik ministra transporta i komunikacija BiH Zoran Andrić, ukazao je da se radi o Prednacrtu i da do finalizacije ima još mnogo toga.

- Pazite, to je samo Prednacrt, sve ovo tek ide na konsultacije i prijedloge, koji će biti saslušani i proučeni, tako da ćemo tek vidjeti kako će na kraju izgledati pravilnik - kaže Andrić.

On je istakao da su u čitav proces uključeni entitetski i kantonalni organi za obrazovanje, koji u izradi pravilnika imaju veliku ulogu.

- Stoji da nismo zadovoljni postojećim stanjem i time kako se obuka danas izvodi. Zato moramo da podignemo ljestvicu za jedan nivo, ali niko ništa ne radi protiv auto škola. Jednostavno se traži optimalan način rada - govori on.


IZVOR: Vebsajt eKapija, 04.09.2017.

Naslov: Redakcija