Zastava Srbije

USTAVNI SUD RS: Prihvaćen zahtjev za utvrđivanje povrede vitalnog nacionalnog interesa u članu 9. stav 1, članu 13. stav 2. i članu 127. stav 3. Zakona o srednjem obrazovanju i vaspitanju

05.04.2018.


4. aprila 2018. godine je u Banjoj Luci održana 115. sjednica Vijeća za zaštitu vitalnog interesa Ustavnog suda Republike Srpske. Predmet razmatranja i odlučivanja Vijeća bilo je pitanje prihvatljivosti zahtjeva Kluba delegata bošnjačkog naroda u Vijeću naroda Republike Srpske za utvrđivanje povrede vitalnog nacionalnog interesa konstitutivnog bošnjačkog naroda u članu 9. stav 1, članu 13. stav 2. i članu 127. stav 3. Zakona o srednjem obrazovanju i vaspitanju koji je Narodna skupština Republike Srpske izglasala na sjednici održanoj 22. februara 2018. godine.

Predmet odlučivanja Vijeća bilo je, dakle, pitanje prihvatljivosti navedenog zahtjeva, odnosno postojanje uslova za meritorno raspravljanje i odlučivanje o tome da li je osporenim Zakonom povrijeđen vitalni nacionalni interes bošnjačkog naroda.

Odlučujući o prihvatljivosti zahtjeva, Vijeće je utvrdilo da je u konkretnom slučaju predmetni zahtjev prihvatljiv s obzirom na to da je provedena procedura za zakone koji se odnose na vitalni nacionalni interes saglasno Amandmanu LXXXII na Ustav Republike Srpske ("Sl. glasnik RS", br. 21/1992 - prečišćen tekst, 28/1994 - Amandmani XXVI-XLIII, 8/1996 - Amandmani XLIV-LI, 13/1996 - Amandman LII, 15/1996 - ispr., 16/1996 - Amandman LIII, 21/1996 - Amandmani LIV-LXV, 21/2002 - Amandmani LXVI-XCII, 26/2002 - ispr., 30/2002 - ispr., 31/2002 - Amandmani XCIII-XCVIII, 69/2002 - Amandmani XCIX-CIII, 31/2003 - Amandmani CIV i CV, 98/2003 - Amandmani CVI-CXII, 115/2005 - Amandman CXIV, 117/2005 - Amandmani CXV-CXXI i 48/2011 - Amandman CXXII), kojim je dopunjen član 70. Ustava, kao i da su ispunjene ostale procesne pretpostavke za meritorno odlučivanje o zahtjevu. Vijeće će meritornu odluku o zahtjevu donijeti u Ustavom određenom roku u narednih 30 dana.


IZVOR: Vebsajt Ustavnog suda RS, 04.04.2018.

Naslov: Redakcija