Zastava Srbije | Zastava Crne Gore

ODLUKA O NAJNIŽIM TEHNIČKIM ZAHTJEVIMA ZA NOVOPROIZVEDENA I KORIŠĆENA VOZILA U POSTUPKU HOMOLOGACIJE: Prevoznici će i dalje moći uvoziti autobuse, kamione i komercijalna vozila sa motorima "evro 3"


Prevoznici će i dalje moći uvoziti autobuse, kamione i komercijalna vozila sa motorima "evro 3". Naime, 1. aprila 2016. godine na snagu je stupila odluka Ministarstva komunikacija i transporta BiH po kojoj su iz Odluke o najnižim tehničkim zahtjevima za novoproizvedena i korišćena vozila u postupku homologacije, izuzeta komercijalna drumska vozila.

- Cijeneći činjenicu da prilikom uvoza komercijalna drumska motorna vozila učestvuju sa manje od 10 odsto u ukupnom broju uvezenih vozila, odlučeno je da EKO-4 standard prilikom uvoza korišćenih vozila tretira vozila M1 i N1 kategorije, a da se za ostale kategorije vozila i dalje primjenjuju odredbe iz prethodne Odluke - izjavio je pomoćnik ministra za drumski saobraćaj Ministarstva komunikacija i transporta BiH, Zoran Andrić.

Savjet ministara prije par mjeseci odlučio je da od 1. aprila 2016. godine u BiH mogu biti uvezena samo vozila koja ispunjavaju "evro 4" standard. To su pravdali činjenicama da će se uvođenjem tog standarda uskladiti najniži tehnički zahtjevi vozila sa evropskim normama u ovoj oblasti te smanjiti zagađenje okoline i opasnosti po zdravlje ljudi u BiH.

Odlukom je udovoljen zahtjev Ministarstva saobraćaja i veza RS koje je insistiralo na izuzimanju komercijalnih vozila, autobusa i teretnih vozila, jer su smatrali da će izmjene propisa kojim se omogućava samo uvoz vozila sa "evro 4" motorom imati negativne posljedice za privrednike.

- Smatrali smo da je prilikom donošenja ovakve Odluke neophodno sagledati posljedice njenog donošenja i zaključili da bi ograničavanje uvoza vozila sa najmanje "evro 4" motorom onemogućilo nabavku novijih voznih sredstava. Uvođenje ovog standarda pri uvozu za ove kategorije donijelo bi više štete za privredu i građane, nego koristi za ekološki aspekt - izjavio je ministar saobraćaja i veza RS, Neđo Trninić.

Prevoznici su zadovoljni Odlukom jer će popraviti kvalitet svog voznog parka.

- Odluka je dobra stvar jer će biti omogućeno da se i dalje nastavi podmlađivanje veoma starog voznog parka. Ovdje se voze "evro 0" i "evro 1" i za mnoge opštine je "evro 3" motor misaona imenica, a kamoli "evro 4" - rekao je direktor banjalučkog "Autoprevoza" Dejan Mijić.

Da je ostala odredba da se mogu uvesti drumska vozila samo sa motorima "evro 4", Mijić kaže da većina prevoznika ne bi mogla da kupi vozila i stara vozila bi popravljali unedogled.

U Udruženju prevoznika RS podržavaju odluku Ministarstva i kažu da je pozitivna i dobar potez.

- Prevoznici još nisu sposobni da kupuju vozila "evro 5" ili "evro 6". Sasvim normalno mogu da obavljaju svoju djelatnost u zemlji sa motorom "evro 3" - rekao je prvi čovjek Udruženja Nikola Grbić.

Dodao je da je jedino mali nedostatak što kamioni sa "evro 3" motorima više ne mogu ići u kategorizaciju za dobijanje dozvole kojom bi se mogli kretati u EU. Međutim, po njegovim riječima, svi prevoznici koji se bave ozbiljno međunarodnim transportom rade taj posao sa "evro 5 i 6" motorom, tako da je ovo olakšanje za prevoznike koji rade unutrašnji transport.

U prošloj godini u BiH je ukupno registrovano 952.595 drumskih motornih vozila, od čega u Republici Srpskoj 335.775 ili 35,24 odsto.

Od svih uvezenih vozila u prošloj godini putnička vozila učestvuju sa 83,33 odsto, dok autobusi i teretna vozila zajedno učestvuju sa 8,22 odsto.


Izvor: Press služba Vlade Srpske, Igor Pilipović, 01.04.2016.