Zastava Srbije | Zastava Crne Gore

IZMJENE ZAKONA O AKCIZAMA BIH: Predviđeno povećanje akcize na gorivo i auto-gas za 15 feninga po litru, od čega će deset feninga po litru biti izdvajano za izgradnju autoputeva, a preostalih pet feninga za magistralne i regionalne puteve


 

  • IZMJENE ZAKONA O AKCIZAMA BIH: Predviđeno povećanje akcize na gorivo i auto-gas za 15 feninga po litru, od čega će deset feninga po litru biti izdvajano za izgradnju autoputeva, a preostalih pet feninga za magistralne i regionalne puteve

Savjet ministara BiH podržao je izmjene Zakona o akcizama BiH, kojim je predviđeno povećanje tog nameta na gorivo i auto-gas za 15 feninga po litru, što je izazvalo revolt prevoznika i privrednika.

Predviđeno je da deset feninga po litru goriva bude izdvajano za izgradnju autoputeva, a preostalih pet feninga za magistralne i regionalne puteve.

Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH usvojio je u februaru prijedlog za povećanje akcize na naftu i naftne derivate, pivo i alkoholna pića i prirodne rakije. U martu je predloženo povećanje akcize i na bezalkoholna gazirana pića.

Predstavnici poslovnih asocijacija i privrednici su se usprotivili novim nametima upozorivši da bi bili pogubni za domaću privredu, ali njihov glas nije došao do ministara.

Predsjednik Privredne komore RS Borko Đurić je ocijenio da je ovo samo jedan u nizu nameta koji pogađaju privrednike, što ne ide u prilog tvrdnjama vlasti da žele da rasterete privredu i omoguće razvoj i napredak.

- To su opterećenja koja utiču na poslovanje svih. Stalno se priča o rasterećenju privrede, a svaki put na neki način uvode novo opterećenje. Jedno se priča, a drugo radi - rekao je Đurić.

On smatra da će novi nameti uz već previsoke postojeće vjerovatno natjerati dio privrednika u sivu zonu, što znači da neće plaćati ni obaveze državi.

- To je sigurno veća šteta od koristi koja se želi dobiti uvođenjem akciza - zaključio je Đurić.

Novi namet posebno će pogoditi prevoznike, koji su više puta apelovali na Savjet ministara BiH i Ministarstvo saobraćaja i veza RS da odbace prijedlog UIO.

- Prevoznici u BiH izdvajaju najviše novca za putarinu, ali nadležnim institucijama ni to nije bilo dovoljno, jer su budžeti prazni. Sumnjam i da će novac koji se slije od dodatne akcize biti upotrijebljen za unapređenje putne infrastrukture - rekao je predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS Nikola Grbić i dodao da će prevoznici o narednim koracima odlučiti nakon sastanka koji bi mogao biti održan tokom vikenda.

Poslije zelenog svjetla Savjeta ministara podržane izmjene zakona će biti dostavljene Parlamentu BiH na razmatranje po hitnoj proceduri.

Izvor: Vebsajt Glas Srpske, V. Kulaga, Ž. Kokot, 30.06.2016.