Zastava Srbije

ZAKON O KONTROLI I OGRANIČENOJ UPOTREBI DUHANA, DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE: Inspekcija neće moći provesti zakon ukoliko se iz njega ne izuzmu kafići

01.04.2022.


Nakon što su u Domu naroda Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine usvojeni Zakon o kontroli i ograničenoj upotrebi duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, ali i amandmani na isti, mnogi su u javnosti ukazali na to da zabrana pušenja nije dovoljno precizna. Predlagač amandmana, koji su nepušačkom lobiju sporni, Aner Žuljević pojasnio je razloge za potrebnost istih.

Ono što Žuljević posebno naglašava jeste da su amandmani, koje je predložio, prepisani iz važećeg hrvatskog zakona zbog toga što, kako smatra, usvojeni Zakon bez amandmana, u FBiH ne bi bilo moguće provesti.

Kaže da zakon koji propisuje zabranu pušenja na javnim mjestima u FBiH postoji još od 1998. godine, ali da pušenje nije ništa manja pojava danas. Zbog toga, ističe da su amandmani upućeni upravo kako bi bar ovaj zakon bilo moguće sistemski implementirati.

Njegovim amandmanima se, kako objašnjava, omogućava vlasnicima svih ugostiteljskih objekata da odrede žele li biti pušački ili nepušački objekat, u skladu sa pravilnikom koje bi resorno ministarstvo bliže definisalo s ciljem preciziranja uslova. Ovime bi se rasteretio sistem i sam zakon bi bilo lakše realizovati.

"Radi se o iskustvu koje je kao model preneseno iz Hrvatske kao članice EU koja u svom zakonu član 25. stav 6. definiše istu materiju", ističe Žuljević.

Dio hrvatskog zakona koji to propisuje glasi ovako:

(6) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, pušenje je dopušteno:

a) u posebnim, za pušače određenim prostorima za smještaj gostiju sukladno propisima o ugostiteljskoj djelatnosti, o čemu u takvim prostorima mora biti istaknuta oznaka o dozvoli pušenja

b) u posebnim, za pušače određenim prostorima u psihijatrijskim bolnicama i u posebnim, za pušače određenim prostorima drugih pružatelja zdravstvene odnosno socijalne skrbi duševno bolesnim osobama i u kaznionicama i zatvorima, o čemu u takvim prostorima mora biti istaknuta oznaka o dozvoli pušenja i

c) u prostorima za pušenje u objektima u kojima se obavlja ugostiteljska djelatnost.

"Bez obzira na nivo restriktivnosti zakona, smatram da postojeći kapacitet naših kontrolnih institucija neće biti u mogućnosti adekvatno provoditi ovaj zakon u smislu definisanih sankcija, te je stoga bilo važno koristiti iskustva zemalja iz EU u smanjenju prevalence. Mi u vremenu pandemije nismo imali adekvatnost inspekcijskog kapaciteta države da kontrolišemo okupljanja kao prevenciju borbe protiv covida pa je u roku od 10 dana to imalo fatalne posljedice. Zbog svega navedenog nije bilo dobro da donosimo zakon koji sistemski ne možemo implementirati i onda praktično posljedično navikavamo građane kako je normalno kršiti zakon", pojasnio je to Žuljević.

Posebno naglašava da zakon u svakom slučaju zabranjuje pušenje u javnim objektima u koje svi moramo ići, ali da ugostiteljski objekti, pivnice, disko klubovi, svadbeni saloni "nisu obavezni životni prostor".

"Ne možemo prihvatiti ostrašćenost i navijačku atmosferu, nego racionalan i ozbiljan pristup u interesu ostvarivanja javno zdravstvenih ciljeva. Licemjerna vlast koja uzima stotine miliona na akcizama za duhan, koje naravno ne završavaju u zdravstvu, gdje im je prirodno mjesto se odlučila zakonom o zabrani pušenja u zatvorenom "svađati" građane, dok će ih nastaviti pljačkati po zakonu, ali na otvorenom", zaključak je Žuljevića.

Kompanija Paragraf Lex BA ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenijetih iz spoljnih sadržaja, odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vijesti" su namijenjene u svrhu opšteg informisanja.


IZVOR: Vebsajt Klix, 30.03.2022.

Naslov: Redakcija